Äpplen och bilar.

Det är inte meningen att bloggen ska handla om äpplen.
Kan te sig så.
Egentligen är jag allergisk mot äpplen.
Fast inte alla, utan bara de som... jag får en känsla av att jag är allergisk mot.
De äpplen jag använt här, för att ge ett exempel.
Jag och C var hos hans morföräldrar i söndags.
De har tre jättestora äppelträd som dignar av äpplen! Röda, gula och gröna, stora och små.
När de erbjöd mig att ta med en påse hem, tvekade jag inte utan rusade ut i trädgården.
C:s pappa tog ett och åt direkt. Jag hade precis haft samma tanke själv.
Men när jag stod där fick jag en känsla av äpplena.
Det skulle inte gå.
Även fast jag inte rört vid dem kände jag att det började klia i halsen.
Jag har skrivit det tidigare och skriver det igen - mediala förmågor...?
Det är nog dock ganska vanligt som allergiker att känna av frukter och omgivningar.
Men att använda dessa fantastiska äpplen i matlagning, har bara blivit succé!
...........
Nu ska jag snart iväg hem till mina föräldrar.
Ska tvätta.
Egentligen har jag bokat tvättid här hemma, men jag ska nämligen få låna deras bil.
Ska hämta C på flygplatsen, för han kommer hit i helgen!
Imorgon ska vi på bröllop, och de ska gifta sig en bit bort, så därför var mamma och pappa så snälla och lånar ut bilen till oss.
Jag hinner alltså inte tvätta här.
För jag måste åka ifrån m och p vid sex och min tvättid i Malmö är slut vid sex.
Å ja.
Det blir nog bra, skall du se.

Kommentarer
Postat av: C

Måste säga att denna bloggen är bland det bästa jag sett i bloggvärlden!

2011-08-19 @ 19:54:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0