Dag 11. (Falukorv med stuvad vitkål)

Nu har jag varit borta ett tag.
Men så kan det vara. Inget konstigt med det.
Idag började jag skolan.
Var sjukt nervös innan. Jag menar,
vad skulle de andra tycka om mig?
Vad skulle jag tycka om dem?
Om kursen? Och skolan?
Fanns i och för sig inte så mycket jag kunde göra för att påverka.
Om jag nu skulle vilja det.
Vilket jag inte ville.
Det kändes verkligen bra.
Laddad nu.
...................
FALUKORV MED STUVAD VITKÅL
Falukorv

1/4 vitkålshuvud
1-1,5 dl grädde
1msk smör
salt
peppar


Stek falukorven, gärna i kokosfett, som inte innehåller några kolhydrater, men massor av nyttigt fett!
Koka vitkålen mjuk i lättsaltat vatten och häll sedan av.
Häll över grädden, blanda i kryddorna och låt koka upp. Lägg i smöret och rör om. Låt koka ihop ett tag.

Servera med en god grönsallad!
..................
Blev himla gott!
Nästa gång ska jag dock koka vitkålen i grädden. Kan gå hur som helst...
Nu- middag - paj med bacon, broccoli och spenat. Receptet får ni en annan dag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0