Dag 7. ("Pasta" med gorgonzolasås)

Har jobbat så mycket de senaste dagarna (och mer ska det bli, puh!) så jag har inte varit så aktiv här.
Men idag tänkte jag dela med mig av ett himla gott recept!
Det är en standardrätt som jag och min sambo har i vår repertoar.
................
PASTA MED GORGONZOLASÅS (LCHF)
3 portioner
Vitkål (eller pasta om man inte äter LCHF)
1 pkt bacon
1 paprika
ca 150g färska champinjoner
200g gorgonzola
2dl grädde


Klipp bacon i bitar och lägg i en stor stekpanna. Skölj och dela champinjoner till lagom storlek och blanda med baconen.
Skär parikan i bitar och stek den med baconen och champinjonerna.
Koka upp saltat vatten och lägg i strimlad vitkål. Låt koka i ca 10 min.
Ta en liten kastrull och smält gorgonzolaosten på låg värme. När osten är helt smält, blanda i grädden. Vill du ha en fastare sås, ta mindre grädde.
Lägg upp vitkål och bacon-blandningen i en djup tallrik och häll över gorgonzolasåsen. Voilá!
...................
Underbart gott!
Smaklig spis!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0