Introduktion.

Nu har jag gjort det. Igen.
Skaffat en ny blogg.
Men den här gången känns det bra (säger jag alltid).
Jag har ett mål och något konkret att skriva om.
"Härligt!" utbrister du. "En blogg av någon som har något konkret att skriva om!"
Som om det inte fanns innan.
Det gör det.
.....................
Nu kan det bli lite känslig information nedan, men jag ska försöka hålla mig kort.
Jag har problem med min mage.
"Uuuugghh, så äcklig hon är" hör jag dig tänka (jag har mediala förmågor och nu är den känsliga informationen över)
Men så är det. Jag varit fram och tillbaka hos läkare hit och dit, men allting är så bra, så bra.
Jaha. Är det? Det märker jag inte när jag ligger i flera timmar och kvider.
Så läste jag en dag om andra som också hade ont i magen och att en "diet" kunde hjälpa - LCHF-dieten.
Den innebär att man äter mindre kolhydrater och mer fett.
Och vet du vad?
Jag har typ aldrig ont i magen längre.
Helt otroligt.
Halleluja!
Däremot kan jag ju inte äta socker, mjöl, ris, pasta, vilket innebär att sådant som godis, bröd, gröt och lasagne skickas vidare förbi mig på middagar ( kanske inte ofta man äter gröt på middag, men...)
"Åååh" gnällde jag. "Jag kommer aldrig bli bjuden eller kunna äta någonting! Mitt liv är slut!"
Men nu ska jag avslöja en hemlighet!
Det går att äta gott och nyttigt utan kolhydrater!
Och det är roligt att laga mat!
Jag har aldrig varit särskilt intresserad av matlagning, men ny plötsligt letar jag recept och donar, hittar på egna grejer och lagar mat som aldrig förr. Och jag tänkte att om du fortsätter läsa så blir du också inspirerad!
Jag kan locka med att jag gör egen musik också. Och ska snart börja plugga "Skrivande som metod och gestaltning", så några smakprov därifrån blir det kanske också...
Inte lockad än?
..................
JAG SLICKAR PÅ ASFALT!!
(Det var inte heller sant, men nog tänkte du: "Shit vad konstig och töntig hon är" och ja, det står jag för, så nu ska jag sluta babbla och börja jobba. Jag avslutar här i parentesen)

Kommentarer
Postat av: Katta

Min knäppa lilla kusin <3

2011-08-22 @ 13:24:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0