Journalistik är inget för mig.

Det blev ingen bild i förrgår. Tiden rann iväg så fort att jag inte hann med. Kakan blev helt enkelt uppäten.
.
Vi håller på med journalistik i skolan.
Kul, kan man ju tycka.
Jobbigt, tycker jag.
Jag älskar att lära mig nya saker.
Jag orkar bara inte riktigt jobba för det.
Det är SÅ mycket att kolla upp, olika vinklar hit och dit, försöka vara objektiv fast det inte går helt och hållet.
Konstiga formuleringar i dokument om lagar jag inte förstår.
Människor som säger konstiga saker jag inte förstår.
Konstiga människor jag inte förstår.
Det är bara SÅ mycket jobb!
Och när jag väl har hittat all information då ska jag plötslig sålla bland allting och välja ut det som är intressant. Ja, men hur då? undrar jag.
Nu låter det som att jag inte är intresserad, att jag är genomblåst och inte fattar någonting.
Så är det inte.
Det är bara det att ... jag inte vill göra jobbet själv.
.
Jag skyller på min generation. Jag har säkert blivit curlad genom hela livet. Jag vet helt enkelt inte vad ansvar är.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0